Impozite și taxe
Certificate de atestare fiscala pentru persoane fizice si juridice – formulare
Obtinerea certificatului de atestare fiscala este reglementata de Ordinul MFP nr. 752/2006, care a fost modificat prin Ordinul MFP nr. 393/2013, publicat in Monitorul Oficial nr. 185 din 3 aprilie 2013. Reglementarile, care au devenit aplicabile de la 1 mai 2013, fiind valabile si in acest an, au completat cu noi informatii referitoare la starea obligatiilor fiscale lista mentiunilor relevante pentru situatia fiscala a unui contribuabil, prevazuta la sectiunea D, pct. III din certificatul de atestare fiscala. Astfel, de la 1 mai, documentul precizeaza daca anumite datorii ale contribuabilului sunt in executare silita sau suspendate la executare silita. Pentru a obtine certificatul de atestare fiscala, firmele trebuie sa solicite documentul la unitatea fiscala care ii administreaza. Cererea-tip completata se depune alaturi de: • un Dosar cu sina; • o copie C.I. / B.I. si imputernicire pt. delegat; • o copie Certificat inregistrare fiscala; • doua timbre fiscale (2 lei/bucata); • documente doveditoare a realitatii contabile cum ar fi: balanta de verificare semnata si stampilata. Persoanele fizice care au nevoie de certificat nu trebuie decat sa depuna cererea prin care solicita documentul si doua timbre fiscale, in valoare de 4 lei. Certificatul de atestare fiscala se emite in termen de 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii si poate fi utilizat de filme pe o perioada de pana la 30 de zile de la data eliberarii. In cazul persoanelor fizice, perioada in care poate fi utilizat este de pana la 90 de zile de la data eliberarii. Certificatul de atestare fiscala se intocmeste in doua exemplare originale, din care: • un exemplar se comunica solicitantului sau noului organ fiscal competent; • un exemplar se pastreaza la organul fiscal emitent si se arhiveaza la dosarul fiscal al contribuabilului. In situatia in care contribuabilul doreste sa obtina mai multe exemplare ale certificatului de atestare fiscala trebuie sa mentioneze in cerere numarul de exemplare solicitate. In acest caz, taxa extrajudiciara de timbru se plateste o singura data, indiferent de numarul de exemplare solicitate. Modelul certificatului de atestare fiscala, precum si al cererii de eliberare a documentului pot fi consultate in fisierele atasate.
Impozite si taxe – prezentare generala
Departamentul Impozite si Taxe Locale a comunei Prisacani are atributii privind stabilirea, constatarea, controlul, urmarirea si încasarea impozitelor si taxelor locale, pe raza administrativ – teritoriala a comunei Prisacani. Modalitatile de informare puse la dispozitia contribuabililor sunt: • informarea directa prin intermediul functionarilor publici care deservesc ghiseele pentru activitatea cu publicul, deschise la sediul institutiei noastre din Primaria Prisacani
Termene de plata a impozitelor locale
1. Impozitul pe cladiri, teren si taxe pe mijloacele de transport se plateste anual pana la datele 31 martie si 30 septembrie inclusiv 2. Pentru neplata impozitului pe cladiri si teren precum si a taxei pentru mijloacele de transport pentru persoanele fizice si juridice se percep penalizari de 0,1% zi calendaristica 3. Plata cu anticipatie a impozitului pe cladiri, teren si a taxei pe mijloacele de transport datorat pentru intregul an de catre contribuabili, pana la 31 martie inclusiv, a anului respectiv, se acorda o bonificatie de 10%